Vida Knežević / Ne čekajući inspiraciju: Jugoslovenska umetnost između dva svetska rata i revolucionarni društveni pokret
Promocija knjige u Galeriji ULUS
Za ULUS je obrazovanje kao polje društvenog delovanja umetnika važno iz dva aspekta. Prvi je obrazovanje kao sistem u kojem je zaposlen značajan broj likovnih umetnika – bilo da je reč o formalnom prosvetnom radu u okviru osnovnih, srednjih i visokoškolskih ustanova ili neformalnoj obrazovnoj praksi koju likovni umetnici realizuju kroz različite radionice, kurseve, ateljee i škole umetnosti za različite uzraste. Drugi aspekt je (visokoškolsko) obrazovanje u domenu likovnih umetnosti koje studente umetnosti ne priprema za snalaženje na tržištu rada i koje ulogu umetnika determiniše isključivo u ključu preduzetničke prakse. Dodatno, kroz intervenisanje u polju neformalnog i formalnog obrazovanja, ULUS nastoji da istakne važnost emancipatorske i prakse solidarnosti u umetnosti i širem društvenom kontekstu, s ciljem da se istakne uloga umetnika i kulturnih radnika kao aktera društvenih promena.