FAQ ULUS – 2: Odgovori na često postavljana pitanja u vezi rada i organizacije ULUS-a
Udruženje je poslednjih dana ponovo primilo izvestan broj pitanja od strane članova, na koje, ovom prilikom, radi razjašnjenja mogućih nedoumica, objedinjeno odgovaramo, a sve u cilju efikasnije organizacije nadolazeće Skupštine Udruženja:
Zašto je Skupština, suprotno praksi, zakazana van prostorija Udruženja, u svečanoj ili skupštinskoj sali Opštine Stari grad? Da li se ikada u istoriji regularna Skupština Udruženja održavala van Paviljona?
Da, dešavalo se više puta u istoriji Udruženja da se Skupština održava na različitim lokacijama u gradu, posebno ako se uzme u obzir da Udruženje nije u kontinuitetu, od svog osnivanja do danas, koristilo jedino Paviljon kao svoje sedišete i mesto za realizaciju svojih aktivnosti. Stariji članovi se mogu setiti čuvene Skupštine koja je početkom 1970-ih u sali Narodne biblioteke okupila skoro celokupno članstvo ULUS-a (tada oko 300 članova), a na kojoj je glavna tema rasprave bila predviđena rekonstrukcija Paviljona “Cvijeta Zuzorić”, i odnos Udruženja sa Upravom grada Beograda.
Naredna Skupština je zakazana u svečanoj sali Gradske opštine Stari grad jer pruža mnogo adekvatnije uslove za okupljanje velikog broja osoba u vreme pandemije: 300 sedišta (za razliku od 40 stolica koliko ima Paviljon, grejanje (za razliku od hladnog Paviljona), adekvatno ozvučenje, mogućnost snimanja događaja itd. Ova odluka je doneta u najboljem interesu članstva Udruženja, a shodno prevenciji širenja zaraze Kovid-19, kao i radi dodatnog motivisanja članstva da se aktivno uključi u rad Udruženja (posebno kolega u poznijim godinama koji, ne samo da su naročito osetljiva grupa u pogledu opasnosti u slučaju da budu izloženi virusu, nego je i grupacija koja teško podnosi dugo sedenje i stajanje u hladnom prostoru zimi).
Koliki je kapacitet sale u Opštini Stari grad usled brojčanog ograničenja uzrokovanog epidemiološkim merama? Da li postoji mogućnost da nekim aktivnim članovima neće biti omogućeno prisustvo zbog odgraničenja broja prisutnih u sali?
Kapacitet sale je 300 sedišta. Kako je kvorum za održavanje Skupštine 120, odnosno 90 prisutnih aktivnih članova, pretpostavljamo da će između sedišta postojati distanca od 1 ili čak 2 mesta, čime će biti osigurana dodatna distanca u cilju prevencije širenja zaraze.
Da li je članstvo adekvatno obavešteno o održavanju Skupštine shodno članu broj 26. Statuta Udruženja?
Jeste. Poziv za Skupštinu objavljen je na sajtu i svim društvenim mrežama Udruženja, prosleđen je celokupnoj kontakt listi članova (1.300 adresa), objavljen je u dnevnom listu „Politika“, i dodatno je prosleđen poštanskim putem delu članstva Udruženja koji spadaju u kategoriju lica koja ne koriste elektronski način komunikacije ili su penzioneri (ukupno 174 poslatih dopisa).
Da li će se na Skupštini glasati za unapred određene verifikače ili će se isti predlagati na samoj Skupštini?
Kada se radi o Verifikacionoj komisiji, čl. 28 Statuta ULUS-a utvrđuje njen sastav, funkciju i način izbora. Prema predloženom Poslovniku o radu Skupštine ona se sastoji od dva verifikatora i dva pomagača, koji se biraju iz redova aktivnog članstva na samoj Skupštini.
Zašto ste menjali tačke dnevnog reda nastupajuće, treće po redu, zakazane Skupštine, ako je Skupština koja je bila prethodno zakazana dana 02.10.2021. i dana 15.10.2021., zbog obimnih tačaka dnevnog reda, bila podeljena na dve?
Tačke dnevnog reda prvog saziva Skupštine, koja je tada planirana da se realizuje iz dva dela, zbog nedostatka kvoruma, naknadno su spojene u tačke dnevnog reda odložene Skupštine, što je logičan potez s obzirom na izgubljeno vreme i važnost procesiranja svih predloženih tačaka dnevnog reda: verifikacija novih članova, izveštaji o radu, sprovođenje sudske presude, situacija sa UP “Cvijeta Zuzorić”, usvajanje finansijskih izveštaja itd. Reč je o tačkama koje je neophodno da prođu skupštinsko izjašnjavanje članstva, kako bi Udruženje moglo nesmetano da funkcioniše.
Zašto ste u ranije zakazanim Skupštinama imali tačku dnevnog reda dopune i izmene Statuta, a u najnovije zakazanoj Skupštini ove tačke nema, nego ste zadržali samo jednu, i to onu koja se tiče mogućnosti elektronskog učestvovanja u radu Skupštine?
Statutarna komisija i radna grupa za Statut i pravilnike ULUS-a je u zaključku javne rasprave o izmeni i dopuni Statuta koja je održana tokom septembra meseca dala mišljenje da predloženi novi Statut nije u celini spreman za usvajanje. Uprkos intezivnom radu ovog tela u prethodne dve godine, veoma mali broj članova odazvao se pozivu za uključenje u javnu raspravu. Tom prilikom izdvojen je samo jedan predlog za dopunu Statuta koji se odnosi na mogućnost elektronskog održavanja Skupštine, što je Upravni odbor usvojio i predložio za razmatranje na predstojećoj Skupštini. Pri ovome treba imati na umu da se od početka pandemije veliki broj članova obratio Udruženju zahtevajući da se omogući elektronsko učešće na Skupštini, zbog čega je Upravni odbor Udruženja smatrao važnim da se članstvo na Skupštini, kao vrhovnom organu upravljanja Udruženjem, izjasni o ovom predlogu.
Usvajanjem ove promene, ULUS bi, ne samo išao u korak sa radom drugih udruženja, koja su već uveliko uvela ovakav način rada i odlučivanja (kao što je to zvanično uradila i država (e-Uprava), nego bi i otvorilo mogućnost članstvu iz cele zemlje da se bez limita uključi u rad Udruženja i ostvaruje prava koja proističu iz aktivnog članstva.
Zašto ste u pozivu za Skupštinu stavili u istoj tački verifikaciju novih članova primljenih 2020. i 2021. ako su oni primljeni shodno različitim pravilnicima za prijem u članstvo (u Pravilniku za 2021. je izbačen crtež kao obavezan deo dokumentacije za sve sekcije)?
Crtež nije izbačen iz Pravilnika o prijemu u članstvo nego je, budući da Udruženje nema crtačku sekciju, kandidatima koji apliciraju za neku od četiri postojeće sekcije Udruženja (Slikarsku, Vajarsku, Grafičku i Sekciju proširenih medija) data mogućnost da dostave i crteže uz obavezan deo prijave – radove prema utvrđenom mediju za svaku od sekcija za koju se prijavljuju. Sa obaveznim crtežom za sve sekcije, vajarima i umetnicima proširenih medija, bio je postavljen dodatni zahtev dokazivanja svoje umetničke vrednosti, budući da disciplina crteža nije integralni deo stvaralaštva oblasti vajarastva i proširenih medija nego opcionalna. Moglo bi se isto tako zahtevati da slikari i grafičari obavezno prilože vajarske radove kako bi se dodatno utvrdila njihova sposobnost vladanja trećom dimenzijom, ili pak interaktivne i multumedijalne radove kako bi se demonstrirala njihova širina u pristupu materijalima i medijima i komunikativnost sa publikom. Ukratko, ovakva odluka je doneta kako se bilo koji kandidat ne bi našao u neravnopravnom položaju u odnosu na nekog drugog kandidata. Takođe, treba napomenuti da je blago korigovani Pravilnik dao mogućnost kandidatima koji se izražavaju samo u medijumu crteža da jednako mogu da apliciraju za članstvo, što do sada nije bio slučaj, ali je potrebno da u prijavi posebno naznače kojoj sekciji žele da pripadaju. Shodno navedenom, ne postoji suštinski osnov za razdvajanje verifikacije članova iz 2020. i 2021. godine.
Zašto ste u pozivu za Skupštinu uvrstili izjašnjavanje o mandatima članova u organima i telima ako je grupa članova Slikarske sekcije dostavila Udruženju zahtev za povlačenje svojih predstavnika iz organa i tela (Zahtev br. 07-721 od 22.10.2021.)?
Nije do kraja jasno zbog čega je grupa članova Slikarske sekcije dostavila ovaj zahtev ako je u tačkama dnevnog reda znatno ranije zakazanog skupštinskog zasedanja ova tačka već integrisana, odnosno članstvu je data mogućnost da se na Skupštini izjasni o mandatima trenutne Uprave – da li želi da trenutna Uprava Udruženja nastavi svoj mandat do njegovog isteka (decembar 2022), ili ne. Time smo želeli da dodatno osiguramo demokratičan pristup u upravljaju Udruženjem i zatvorimo temu legalnosti u smislu zastupnika Udruženja.
Takođe, bez obzira što su ovim zahtevi gore pomenute grupe čanova Slikarske sekcije takoreći uvaženi i pre nego su dostavljeni Udruženju, potrebno je naglasiti da na listi potpisnika navedenog Zahteva postoje lica koja nisu članovi ove sekcije, kao i značajan broj lica koja uopšte nisu aktivni članovi Udruženja, na šta bi trebalo u budućnosti prilikom organizacije ovakvih zahteva obratiti pažnju.
Zašto ste prošle godine prvo sklonili ikonu iz Sekretarijata Udruženja i zabranili proslavu krsne slave Sv.Luka, a potom ste ove godine dopustili da se slava održi u Paviljonu?
Aktuelna uprava Udruženja se nije nikada izjašnjavala u vezi krsne slave Sv.Luka i nije uklanjala ikonu iz Sekretarijata (dok isti nije zahvatio požar). Verska opredeljenost članova nikada nije bila tema kojom se ova Uprava bavila, smatrajući da Udruženje ne treba da se pozicionira u ovom ključu, budući da je ULUS strukovno-profesionalno udruženje i da je struktura njegovog članstva veoma heterogena u pogledu verskih pripadnosti. U trenutku kada je grupa članova, zatražila da u Maloj sali Paviljona obeleži svoj verski praznik, Upravni odbor je izašao u susret potrebama dela članastva Udruženja. Takođe, ova odluka je doneta u nadi da će ista ta grupa članova, ukoliko bude potrebno, pokazati jednaku otvorenost za potrebe bilo kog drugog dela mnogobrojnog članstva.
Koristimo priliku da naglasimo da je ULUS strukovno udruženje i da principi našeg udruživanja ne leže u verskoj opredeljenosti naših članova (videti: Statut ULUS-a) već na bavljenju pitanjma koja se tiču profesionalne delatnosti likovnih umetnika.
Da li ste se kao Uprava ULUS-a ogrešili o Gabrielu Vasić, diskriminisali druge članove, vršili kriminalne radnje, obmanjivali članstvo, dezinformisali i degradirali pravni poredak?
Upravljanje Udruženjem građana ne podleže kategorijama greha, dobra i zla, bez obzira na sva moguća pojedinačna ili grupna predubeđenja. Upravljanje Udruženjem se vrši po jasno utvrđenom protokolu koji je utemeljen u Statutu i delegiran legitimno izabranim članovima organa i tela koji preuzimaju određene odgovornosti i donose važne odluke u vezi nejegovog funkcionisanja. Ove odluke proizilaze iz procesa pažljivog razmatranja situacije i konsultacija, zbog čega nekada mogu biti veoma spore i teške. Sve odluke se donose u najboljem interesu članova našeg Udruženja i u cilju očuvanja onog zajedničkog i opšteg, uprkos snažnim privatizacijskim pritiscima kojima smo konstantno izloženi. Takođe, ulažemo veoma mnogo napora da sve odluke i aktivnosti Udruženja maksimalno transparentno komuniciramo, što zahteva i dodatna angažovanja.
Uprava Udruženja se nije o koleginicu Vasić “ogrešila” nego se samo javno distancirala od njenog delovanja u ime Udruženja i mogućih zloputreba koje mogu proisteći iz ovog delovanja.
Odluku o isključenju Gabriele Vasić iz članstva Udruženja doneo je Sud časti, nezavisno i autonomno telo Udruženja, a na osnovu mnogobrojnih prijava koje su podneli nezadovoljni članovi u vezi sa kršenjem gotovo svih, u Vašem pitanju sadržanih, procedura, upravo od strane koleginice Vasić: samoinicijativnog i nekoordiniranog delovanja i zastupanja Udruženja prema trećim licima i u javnosti putem otvaranja nelegitimnih naloga Udruženja na društvenim mrežama i websajta, agresivnog spamovanja i širenja dezinformacija o radu Udruženja, obmanjivanja i dovođenja u zabludu članstva i javnosti, targetiranja i kontinuiranog maltretiranja kolega koje su volonterski uključene u rad Udruženja itd. Ovim prekršajima se može dodati i: samostalno i nekoordinirano organizovanje aktivnosti u ime Udruženja i programa Udruženja bez saglasnosti članova organa, tela i izabranih odbora, bez poštovanja zajednički ustanovljenih procedura za sprovođenje programa (konkursi, proces selekcije od strane nadležnih organa i tela itd), preuzimanje materijalnih dobara i donacija namenjenih Udruženju i nedostavljanje istih, itd.
Zašto novozaposleni producent koji je sa FDU, Lav Mrenović, inače asistent Maje Ćirić, ima platu 100.000 RSD?
Lav Mrenović je diplomirani istoričar umetnosti (Filozofski fakultet u Beogradu) i nije asistent Maje Ćirić. Tu ulogu je imao samo u kustosiranju Jesenje izložbe ULUS-a 2020. godine. Lava Mrenovića je za radno mesto Producent programa ULUS-a izabrala komisija formirana za ovu svrhu, a pošto se prijavio na konkurs koji je bio javno objavljen i otvoren za sve zainteresovane kandidate. Kao asistent u radu na Jesenjoj izložbi, Lav Mrenović je imao priliku da se detaljno upozna sa programskim uslovima i kapacitetima Udruženja i stekne potrebne uvide za rad u istom. Dodatno, on je u svom ranijem radu pokazao naročitu zainteresovanost (objavljeni tekstovi, kritike i sl. u vezi sa radom ULUS-a), te je, uz stručne reference koje ima (iskustvo u radu sa velikim brojem kulturnih institucija i muzeja u zemlji, kustosko iskustvo, iskustvo vođenja tribinskih programa i veliki broj objavljenih stručnih tekstova), bio jedini ozbiljan kandidat koji se prijavio za ovu poziciju.
Mrenović je primljen na probni rad od 3 meseca, a dogovoreni iznos plate je znatno manji od plate prethodne kustoskinje. Sa nedavnom resistematizacijom radnih mesta i angažovanjem novih zaposlenih, kao i novim odobrenim projektima, ULUS se konačno našao na putu svoje konsolidacije u organizacionom i finansijskom smislu. To bi trebalo da obezbedi i bolje uslove rada zaposlenih i stabilniju poziciju za samo Udruženje sa koje je moguće bolje i konsistentnije zastupanje interesa svih njegovih članova.
Na koji način se koriste sredstva koja su odobrena od Ministarstva kulture i informisanja za poverene poslove?
Ova sredstva se koriste namenski prema stavkama koje se Ministarstvu kulture pravdaju na kraju finansijske godine.
Da li su izvršioci poverenih poslova bili računovođa i sekretar?
Računovođa, administrativno-poslovni sekretar i jedan tehničar-kurir. Takođe, treba imati na umu da shodno obimu posla i konkretnih zadataka potrebnih za sprovođenje poverenih poslova struktura izvršioca može biti modifikovana, sve u komunikaciji sa Ministarstvom kulture i informisanja RS.
Po otkazu sekretara i po nezakonitom otkazu računovođi Sneži, kako se koriste sredstva iz poverenih poslova?
Udruženje je imalo dva izvršioca na radnom mestu računovođe, a samo je jedan dobijao platu od sredstava iz poverenih poslova. Resistematizacijom radnih mesta ukinuta je jedna pozicija koja je bila višak i finansijski je nepotrebno opterećivala rad Udruženja (svi ekonomski poslovi Udruženja su prilično mali, čak i za poziciju jednog računovođe, a posebno ako se uzme u obzir da završni račun Udruženja ne radi računovođa, nego za tu uslugu posebno angažovana knjigovodstvena agencija). Primanja zadržanog izvršioca (1) na poziciji računovođe se i dalje pokrivaju od sredstava iz poverenih poslova i u ovom pogledu nije bilo promena. Računovođa Snežana Milunović je proglašena tehnološkim viškom uz poštovanje svih zakonskih procedura neophodnih za sprovođenje ovog postupka.
Konkurs za odabir novog kandidata na poziciji administrativno-tehničkog sekretara je okončan i na ovo radno mesto je izabrana Marija Milenković. Period tokom trajanja konkursa, u kojem nismo imali izvršioca na poziciji sekretara, omogućio je izuzetno malu uštedu. Resistematizacijom radnih mesta i boljom organizacijom rada Udruženja uspeli smo da obezbedimo plate svim zaposlenima, sa izvesnom povišicom za pojedine, do kraja tekuće godine. Ovim je napravljen sistem koji će u budućnosti biti finansijski održiviji, i što je glavno: ukinute su naknade za izlaganje za sve članove Udruženja koji izmiruju svoje obaveze prema Udruženju i aktivni su članovi – što je bilo postavljeno za jedan od važnih ciljeva aktuelne uprave.
Da li je Ministarstvo koje je opredelilo sredstva iz poverenih poslova zna za smanjenje broja članova radne zajednice i kako je reagovalo na to?
Broj članova radne zajednice čija se plata pokriva iz sredstava poverenih poslova nije umanjen. Ministarstvo kulture i informisanja RS ne zalazi u unutrašnju organizaciju poslova Udruženja, odnosno u deo organizacije koji nije projektno uslovljen i finansiran iz sredstava koja se obezbeđuju iz poverenih poslova.
Da li ste od našeg novca tj. novca ULUS-a platili advokata Učajeva 33.000 RSD da bi bio prisutan na prvoj Skupštini ULUS-a?
Nismo. Advokatska agencija Učajev je plaćena od sredstava poverenih poslova MKI u izlosu od 25.000 RSD mesečno, za poslove savetovanja u vezi sa samostalnim umetnicima. Ovo je izuzetno nizak iznos novčane naknade za količinu poslova koje nam Kancelarija Učajev sprovodi, s obzirom na nedovoljno regulisane zatečene procedure po kojima se ovaj posao u Udruženju do nedavno obavljao.
Za prisustvo na Skupštini ULUS-a u neradnom danu (vikend) Kancelariju Ućajev bilo je potrebno platiti 17.500 RSD i ovaj novac je sakupljen solidarnom akcijom, kroz donacije od strane članova i članica organa i tela Udruženja. Drugim rečima, kako Udruženje ima veoma oskudna sredstva kojima raspolaže, a organizacija Skupštine je finansijski prilično zahtevna, često smo prinuđeni da određene aktivnosti Udruženja finansiramo ličnim sredstvima putem donacija volonterski angažovanih kolega u Organima i telima, a shodno pojedinačnim mogućnostima. Ovu praksu ne smatramo uzornom, nego nužnom merom u periodu trenutne finansijske konsolidacije ULUS-a u pravcu koji bi osigurao samoodrživost bez štetnih posledica po članstvo (kotizacije za izlaganje, naplata termina za samostalne izložbe u Galeriji ULUS, dodelu članstva u Udruženje nestručnim licima zbog donacija koje izvršavaju itd).
Da li ste na PREVARAN NAČIN ANULIRALI MIRU DENKOV I UTVRDILI SVOJU LAŽNU VLAST LAŽNIM POTPISOM? Da li ste falsifikovali pečat?
Kolege i koleginice koje su volonterski angažovane u radu Organa i tela nisu “vlast” i ne “vladaju” Udruženjem, nego Udruženje radi prema Statutu shodno kojem se sami članovi ULUS-a organizuju kroz organe i tela, a delegiranjem od strane najšireg članstva kojem su i odgovorni. Rad Udruženja je i dodatno horizontalizovan od strane ove uprave koja je otvorila različite prilike davanjem podsticaja najširem članstvu da se uključi u njegov rad (radne grupe, otvoreni koordinacioni sastanci za članstvo, pozivi za uključenje u projekte, govorni programi za osnaživanje članstva, razgovori o izložbama i umetničkom radu itd).
Nije bilo potrebe da se pribegava „varanju“ i da se potpisi „falsifikuju“. Shodno Statutu Udruženja i Zakonu o Udruženjima legitimno izabrani Upravni odbor je jedini validni organ koji je, po pravno i proceduralno upitnom ispisu legitimih zastupnika od strane Mirjane Denkov Mraović, imao pravo, kao i obavezu, da ponovnim upisom svojih zastupnika i izradom drugog primerka pečata omogući dalji nesmetani rad Udruženja, čiji je normalan rad tokom ovog perioda uzurpacije bio znatno ometen.
Da li imate dva neaktivna člana UO?
Nemamo. Svi predstavnici organa i tela izabranih na Skupštini 2019. su aktivni i uredno izmiruju svoje članarine. Dodatno, članovi UO se ne pridržavaju odluke koju je donela ranija uprava ULUS-a, a koja je omogućavala članovima UO-a da ne plaćaju članarine tokom trajanja mandata.
Da li je tačno da vam stižu pretnje po život?
Nije, ali tačno je da smo u kontinuitetu suočeni sa velikim brojem pretnji i različitih oblika maltretiranja koja dolaze od strane nekolicine članova, uglavnom onih koji su upravljali Udruženjem u prethodnom periodu.
Da li ste propustili proceduru koja je morala biti ispoštovana prilikom organizacije događaja u Cvijeti (nepostojanje odluke kojom se događaj odobrava) u noći kada se desio požar u Cvijeti?
Požar u UP “Cvijeta Zuzorić” je konstatovan neposredno nakon zatvaranja Paviljona i nije u uzročno-posledičnoj vezi sa govornim programom koji se održao neposredno pre. Navedeni događaj je realizovan kao prateći program izložbe Slikarske sekcije, koja se nalazila u zvaničnom programu Udruženja za 2021. godinu, i za nju je kalendar predložio Umetnički savet, a usvojio Upravni odbor. Sekcijske izložbe su samo-organizovane izložbe članova Udruženja i imenovani organizacioni timovi ovih izložbi kreiraju strukturu i kalendar pratećeg programa samostalno i o tome informišu nadležne organe i tela, odnosno kustosa/producenta programa Udruženja.
Zašto ste propustili da utvrdite pravi razlog požara i da članstvu date konkretan i decidan, tačno precizan izveštaj službenog lica o tome koja je instalacija navodno izazvala požar?
Uprava ULUS-a nije nadležna za utvrđivanje uzroka požara niti za to poseduje stručne kompetencije. Za takve poslove nadlažne su druge instance čiji je izveštaj objavljen po prispeću i nalazi se na sajtu Udruženja (ovde).
Zašto ste nedeljama posle požara obitavali u spaljenoj kancelariji bez Kriznog štaba? Zašto su Nevena i Vahida same ulazile u spaljenu prostoriju bez nadzora?
Krizni štab je telo koje je osnovala Vlada RS za potrebe blagovremenog i usklađenog postupanja i preduzimanja aktivnosti nadležnih organa, organizacija i službi, kao i drugih subjekata koje se odnose na suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 i ono nije nadležno za pospremanje radnih prostorija civilnog sektora (NGO) u slučaju da iste zadesi požar. Predstavnici UO, NO, radnih grupa za sređivanje depoa i arhive (među kojima su Nevena Popović i Vahida Ramujkić) i deo radne zajednice ULUS-a su neposredno nakon požara započeli postepeno razvrstavanje i sušenje oštećene dokumentacije u cilju prevencije njenog daljeg propadanja, a prema instrukcijama restauratorske službe Državnog arhiva Srbije o tome kako treba postupati sa ovom građom. Reč je o izuzetno kompleksnom i obimnom poslu koji se vrši pod nadzorom strućnih saradnika iz Državnog arhiva Srbije, a koji je dodatno bio otežan nedostatkom strujnog napajanja i veoma malim brojem kolega koji je pokazao spremnost da se direktnije uključi u ovaj posao u datom momentu kada se on morao obaviti. Posao sušenja, razvrstavanja i evidentiranja sačuvane građe koordiniran je sa Republičkim arhivom Srbije i ima svoj rok za izvršenje i proveru.
Da li je prisutna cenzura slobode govora i demokratije na ULUS-ovim internet stranama?
Nije, ali je prisutno određeno moderiranje stranica koje služe za komunikaciju programa i aktivnosti Udruženja ka spolja – ka najširoj publici (nalozi Udruženja na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter). Na ovim nalozima nije moguće postavljati komentare uvredljive sadržine, targetirati druge kolege, spamovati programske objave komentarima itd.
Za sve potrebe internih online komunikacija (komunikacija između članova) otvorene su zasebne grupe na Facebooku, i Gugl-mejling grupe koje nisu moderirane. Takođe, organizuju se koordinacioni sastanci svih članova (sekcija) Udruženja u redovnim intervalima.
Da li nepoštujete obavezan procenat prisutnosti članova na pojedinim izložbama?
Obavezan procenat prisutnosti članova na izložbama koje se realizuju u prostorijama Udruženja nije definisan posebnim aktom ili pravilnikom Udruženja. Kako god, na svim izložbama u organizaciji Udruženja članstvo Udruženja je dominantna grupacija i zastupljeno je u najvećim procentima. Izuzetno su retki umetnici na sceni koji nisu članovi Udruženja i ovakvih izlagača je na izložbama u organizaciji Udruženja obično veoma mali broj.
Da li ste vi Srbi i da li biste epitet SRPSKO I SRPSKI izbrisali iz naslova Udruženja?
Udruženje likovnih umetnika Srbije reprezentativno je strukovno Udruženje za čiji prijem u članstvo svaki kandidat mora posedovati: državljanstvo Republike Srbije i prebivalište u RS. Etnička pripadnost članova Udruženja može biti različita i ona nije uslov za članstvo u Udruženje.
Kako vam se svidja “performans ispred ikone”?
Gore je odgovoreno na ovo pitanje.
Da li perete pare preko ULUS-a?
Ne, i tako nešto nije moguće činiti kroz Udruženje.
Da li progonite samohrane majke?
Ne, naprotiv. Za razliku od ranije Uprave, koja je svojim nemarom izvestan broj samostalnih umetnica-porodilja protivzakonito uklonila sa liste za uplatu doprinosa za PIO i RSZO i time iste izuzetno oštetila, a nekim majkama zbog duga onemogucila pravo na zdravstvenu zastitu, pravo na porodiljsko bolovanje i naknadu, mi smo se potrudili da se ovakve greške nikada više ne dogode. Uradili smo sve sto je bilo u našoj moći da samostalne umetnike/ce uputimo u njihova prava i obaveze, a radimo i na sistemskom poboljšanju i valorizaciji statusa samostalnog umetnika/ce u našem društvu.
Šta se desilo sa kompjuterom koji je donacija Miodraga Stajčića?
Navedena tehnička oprema (lap top) nije oštećen u požaru i deo je tehničkog inventara za čije čuvanje je odgovorna Tehnička služba Udruženja.
U ranijem periodu Udruženje nije posedovalo sistem za uredno vođenje inventara tehničke opreme, precizan spisak tehnike u vlasništvu Udruženja, niti adekvatan prostor za njeno skladištenje. U poslednje dve godine, drastično smo uvećali listu tehnike Udruženja (broj laptopova, projektora, plejera, zvučnika, mikrofona, kamere za web streaming-e, radne tehnike – u šta se ubraja profesionalni fotoaparat, računari, skeneri, štampači itd.) i formiran je zaseban prostor za njeno čuvanje, kao i lista na Gugl-drajvu Udruženja za potrebe regularnog vođenja precizne evidencije o tehnici kojom Udruženje raspolaže, a koja je dostupna svim pripadnicima organa i tela Udruženja.
Zašto nije produciran katalog izložbe Slikarske sekcije?
Slikarska sekcija je jedina sekcija Udruženja koja, zbog nefunkcionalnosti Odbora sekcije, u prošlogodišnjem programu (2020.), nije bila podigla sredstva za štampu kataloga izložbe koja je imala na raspolaganju (odvojena budžetima godišnjih programa), o čemu je bila informisana. Zbog toga su ova sredstva na samom kraju godine morala biti preusmerena na druge programske potrebe Udruženja (takođe štampu), kako ne bi ostala neiskorišćenima.
Za katalog izložbe Slikarske sekcije koja je održana u 2021. godini iz budžeta godišnjih programa izdvojen je iznos od 80.000 RSD. Ovaj iznos Slikarska sekcija još uvek nije iskoristila, iako je prošlo 7 meseci od održavanja izložbe, a njega je potrebno utrošiti na štampu kataloga najkasnije do 30.decembra, kako se ne bi ponovila situacija iz 2020..
Vaš ULUS