17. septembar – 29. septembar 2020.
Prostori ljudskog prisustva / Izložba slika i crteža, Antanasija Punuševca
Postavljena forma se menja tokom dugih procesa nanošenja slikarske materije. Materija koja može da se pomera i živi dok je u svežem stanju. Kako je umetnik pomera i konsoliduje dobar deo materije skida ostavljajući samo fini prebrušeni sloj koji čini podlogu za novi nanos. Ovako odabran i formiran postupak vodi ka planiranom cilju, a to je lagano i smisleno oslobađanje individualnih karakternih osobina modela, čije lice i telo su osnova od koje kreće traganje. Na tom putu stvaralac univerzalizovanjem stiže do arhetipske predstave.
Spoznajući tokom svog traganja arhitektoniku portreta i figure uspeva da ustanovi postupak za dosezanje krajnjeg cilja a to je upravo čovek iz kog je izvučen arhetipski sadržaj, i predstavljen kao konačan produkt procesa.Redefinisanje forme i materije kojom formira predstavu čoveka u biti je ovako građenog postupka.Konačan cilj je dotaći temeljna pitanja ljudskog postojanja. Pitanje koje nam može približiti saznanja o nama samima, o tome šta nas čini takvima kakvi smo.
Prateći novu predstavu portreta odabranog od velikog broja predložaka, teži prožimanju ličnog i univerzalnog, ugrađujući u prizor vrednosti koje se čitaju kroz slikanu materiju i snagu crtačkog senzibiliteta. Antanasije Punoševac na svojim velikim platnima kao na svojevrsnim poligonima razrešava niz pitanja, koja su inicirana od izabranih predložaka. Radovi su svi u suženom kolorističkom rasponu, tačnije to su kolorisani monohromatski radovi. Ovako svedene predstave mnogo više ističu suzdržanu napetost,pažljivo podvučenu crtačkom preciznošću. Postupkom uslojavanja, nanošenjem i skidanjem slikarske materije autor ugrađuje neku vrstu tenzije i unutrašnjeg pritiska. Kadriranje je u ovim radovima aktivno od početka izvođenja i traje tokom celog procesa. Naime, u ovom živom toku dok je materija još sveža i pokretljiva autor je premešta i traži joj pravu poziciju.
Monumentalnost nije formirana samo u formatima velikih dimenzija, već i u procesu redukcije i gradnje, u dugom trajanju tog procesa gradnje, ali i materiji kojom se gradi.
Iz teksta u kataloga izložbe, red. prof. Radomir Knežević
Biografija: Antanasije Punoševac (1992) je rođen u Kruševcu. Završio je osnovne i master studije kao student generacije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2015. godine u klasi red. prof. Gordana Nikolića, odsek Slikarstvo. Trenutno je na doktorskim studijama slikarstva na istom fakultetu. Član ULUS-a i Udruženja likovnih umetnika Kruševca. Izlagao na više grupnih i priredio osam samostalnih izložbi.