Miloš Đorđević
Rođen 1978. u Ćupriji. Diplomirao 2001. godine na Fakultetu umetnosti u Prištini, 2007. godine je magistrirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a 2022. godine doktorirao na Univerzitetu umetnosti u Beogradu na katedri za Teoriju umetnosti i medija. Aktivno učestvuje na nacionalnim i međunarodnim izložbama. Do sada je priredio više od dvadeset samostalnih izložbi u zemlji i četiri u inostranstvu. Dobitnik je više nagrada za umetnički rad (izbor): Prestige certificate, 9th Rokycany Biennial of graphic arts (2018); Public Vote, International Print Biennale, Newcastle, England (2014); Pohvala na konkursu za nagradu iz fonda Vladimir Veličković (2012) i Zlatna igla na Prolećnoj izložbi ULUS-a (2010). Učestvovao je na više umetničkih i naučnih konferencija (izbor): IMPACT (Dundee, Scotland, 2013; Hangzhou, China, 2015; Santander, Spain, 2018) i III Latgale Graphic Art Symposium, Mark Rothko Art Centre, Latvia (2014). Pretežno se bavi grafikom kao sredstvom izražavanja i poljem istraživanja.
Serija MAGNA HIATUS, različite dimenzije, sitoštampa, 2017-18.
Serija Magna Hiatus tematizuje antropogenu aroganciju prema životnoj sredini i prirodi. Tokom XX veka postupci ljudi prekinuli su milenijumski dug, prirodni evolucioni tok biosfere i na njeno mesto postavili tehnosferu čiji razvoj više korelira sa društvenim tempom nego sa prirodnim. Slepa vera u tehnologiju mogla bi da bude put ka samouništenju našeg egzistencijalnog i duhovnog života. Društveni napredak zasnovan na tehnološkom imperativu je utopijski projekat inžinjeringa novog modernog društva i bolje budućnosti, premda naša bolja budućnost nije apriori u upotrebi tehnologije, već u načinu na koji je koristimo.
BINOM NIHILO TONUS I, algrafija, 250x150cm, 2016.
Projekat Binom Nihilo fokusira dvojno svojstvo tehnologije. Tematizuje prema gledištu tehnološkog detereminizma, tehnološki progres kao odlučujući pokretač društvenih (ekonomskih, političkih) promena i/ili razvoja i s druge strane negativne efekte upotrebe tehnologije izazvane interesima moćnih pojedinaca ili organizovanih struktura.
PASTORALA, fotografija, interaktivna instalacija, promenljive dimenzije, 2014.
Projekat Pastorale razmatra dihotomiju fenomena ljudske smrti između smrti kao nepobitne biološke konačnosti i smrti kao „normativne i regulatorne“ kategorije u birokratski uređenim/ustrojenim društvima.
ALOKACIJA, visoka štampa, promenljive dimenzije, 2011.
Projekat Alokacija dekonstruiše formalističke odlike grafičkog umetničkog dela. Grafički otisci koji čine svaki rad mogu se parcijalno identično ponoviti, što je osobena karakteristika grafičkog medija, mada u ovom slučaju ne nužno i samog dela. Glavna odlika ovih radova je varijabilnost i mogućnost transformacije. Radovi imaju progresivan karakter, podložni su intervencijama koje u određenoj meri menjaju njihovu pojavnost. Posmatrač se poziva na učešće i od njega se očekuje intervencija na radovima.
DISLOKACIJA, ofset štampa, promenljive dimenzije, 2009.
Projekat Dislokacija tretira ontološku osnovu grafičke umetnosti kao gradivni element polisemičke interaktivne modularne grafičke instalacije.
ZNANJA I VEŠTINE:
2005, Grafička sekcija, Kurs grafike, Portfolio
Kurs grafike: profesor grafike u školi klasičnih grafičkih tehnika „Orfelin“ koja se održava u Galeriji „HAOS“ u Beogradu, gde podučava polaznike škole klasičnim grafičkim tehnikama (linorez, linogravuru, akvatintu, bakropis, suvu iglu, meku prevlaku, rezervaž) i štampi na ručnoj presi. Više o aktivnosti škole na: orfelin.skola.grafike