Rezultati Konkursa za izlaganje na Trijenalu crteža i male plastike
Selekciona komisija u sastavu: Iva Leković (istoričarka umetnosti i kustoskinja ovogodišnjeg Trijenala), Miroslav Karić (član AICA) i Milica Ružičić (član Upravnog odbora ULUS-a) u četvrtak, 03.10. i u utorak 08.10. žirirali su radove za izložbu Trijenale crteža i malе plastikе 2024.
Na konkurs za učešće u predviđenom roku prijavilo se 117 umetnika. Doneta je odluka da sledeći umetnici izlažu na Trijenalu grafike i male plastike “Brisanje” u Umetničkom paviljonu „Cvijeta Zuzorić“ u periodu od 24.10. do 20.11.2024.godine:
Marija Anđelković, Arion Asllani, Milena Batak, Emilja Beguš, Nenad Burnić, Viktor Cvejić, Dunja Ćorlomanović & Katarina Mitrović, Vladimir Ćurčin, Katarina Đorđević, Milica Fleissigova, Daniela Fulgosi, Jasna Gulan Ružić, Zorica Janakova,Tatjana Jovančević, Svetlana Jovanović, Brankica Končarević, Goran Kovačević, Jelena Kovačević Vorgučin, Vladislava Krstić, Dejan Krstić, Ivana Kucina, Dragana Kuprešanin, Predrag Lojanica, Tatjana Marticki Cvejin, Nikola Marković, Rade Marković, Teodora Micić, Olivera Micić, Ivana Milev, Dalibor Milojković, Leposava Milošević Sibinović, Dominika Morariu, Miron Mutaović, Uroš Nedeljković, Teodora Nikolić, Miladin Otović, Aleksandar Paunković, Rena Rädle & Vladan Jeremić, Nikola Radosavljević, Sofija Rakidžić, Teodora Rakidžić, Jovan Rakidžić, Filip Savković, Natalija Simeonović, Zorana Stevanović, Nataša Stanojević, Radovan Stanojević, Sanja Sremac, Jovana Subašić, Branislav Suvajdžić, Tatjana Trajković, Jelena Trajković Popivoda,Dejan Ulardžić, Jelena Vučić, Miraš Vukašinović, Marko Vukša, Darko Vučković, Sonja Žugić
BRISANJE
Koncept ovogodišnjeg Trijenala crteža i male plastike koji za okvir uzima temu brisanja nastoji da ponudi umetnicima platformu za promišljanje kako formalnih tako i narativnih parametara za rad sa različitim medijima. Brisanje se svakako nalazi u bliskoj vezi sa pojmom crtanja, iscrtavanja/precrtavanja, zatim i obrisa, otiska, tragova, uklanjanja, čišćenja, pročišćavanja, modelovanja, promena, te stoga može biti shvaćen i u kontekstu revdiranjanja funkcije medija, brisanja granica (medija, država, umetničkih i društvenih konvencija), uklanjanja ili postavljanja rama/okira/kontura, stilske i žanrovske hibridizacije, mapiranja, revidiranja, (re)prezentacija u digitalnom i analognom obliku itd.
Korišćeni primarno u praktičnom, ceremonijalnom, obrednom i religioznom kontekstu, crtež, a naročito mala plastika, tokom istorijskog razvoja na određen način gubile su nekadašnje funkcije, doživele transformacije, kako svojih pojavnih tako i upotrebnih svojstava. Budući da pojava crteža i male plastike, vodi poreklo od doba paleolita, njihovo kontinuirano revidiranje u savremenom kontekstu se ispostavlja kao izazovno polje delovanja koje nudi mogućnost proširenja forme i funkcije medija na području eksperimenta, ali i šire gledano, nauke, tehnike i proizvodnje.
U svojoj tradicionalnoj formi, ova izložba označava povratak figuraciji, simboličkom, i podsvesnom, gestualnom, revalorizujući ujedno “auratičnost” dela, ali takođe i službu crteža u okviru medija “tehničke reprodukcije” i masovne komunikacije (fotografija, video, film, animacija, plakat, digitalni crtež, 3D modelovanje, 3D print..). Fokusirajući se na tradicionalne tehnike u interakciji i opoziciji sa savremenim modusima izražavanja, ovogodišnje Trijenale crteža i male plastike posvećeno je istraživanju njihovih formi i funkcija u savremenom kontekstu, uzimajući u obzir i njihov sve intenzivniji dijalog sa poljem novih i proširenih medija.
U tom smislu, umetnici se pozivaju da ponude rešenja izložbenih radova u domenu crteža i male plastike ili koja uzimaju ove tehnike kao svoju referentnu tačku, a koja se bave promišljanjem njihovog statusa u okviru sistema umetnosti i/ili kao polaznih osnova za kreiranje u polju različitih umetničkih praksi.
Iva Leković