Javni razgovor u okviru 86. Jesenje Izložbe i protesta ULUS-a možete pratiti i onlajn
Javni razgovor posvećen Leonardu Kovačeviću (1975-2023) KANVAS I KADAR- Šta umetnik (ne) zna: o umetnosti kao znanju, amaterskom znanju i znanstvenim eksperimentima
Javni razgovor posvećen Leonardu Kovačeviću (1975-2023) KANVAS I KADAR- Šta umetnik (ne) zna: o umetnosti kao znanju, amaterskom znanju i znanstvenim eksperimentima
Javni razgovor u okviru 86. Jesenje Izložbe ULUS-a
Razgovor se odvija u okviru protesta Ulus-a (o razvoju protesta i zahtevima Ulus-a videti više Ulusovoj web stranici), a posvećen je Leonardu Kovačeviću, filozofu i filo-amateru iz Zagreba koji nas je iznenada napustio 14.11.
Međusobna povezanost različitih indisciplina (Ransijer/Jacques Rancière) i znanja i umetnosti kao indisciplinarnog znanja čine alatku emancipacije i uslov su onoga što Ransijer naziva “poetikom znanja” a koja se odnosi na prakse (indisciplinarnog) mišljenja, koje odbijaju specijalizaciju polja, objekata i metoda (ekspertize), uključujući razdvajanje između vrsta inteligencija, a pretpostavljaju jednakost. “Poetika znanja potvrđuje da postoji sposobnost mišljenja koja ne pripada nijednoj posebnoj grupi, sposobnost koja se može pripisati bilo kom govornom, mislećem biću.” (Žak Ransijer, Metoda jednakosti – poetika i politika, 2015). Ovakav pristup znanju favorizuje bavljenje stvarima koje volimo, bavljenje iz ljubavi (amato) i iz tog razloga oživljava pogled na amatersko eksperimentisanje tehnikom (i ne samo njom), te isplovljava iz strogih okvira ekspertize kao preduslova emancipacije, subjektivnog pristupa znanju i oslobođenja čoveka od stega dominantnog diskursa kao i uslovljenosti koje proizilaze iz njega.
Razgovor će pokušati da ispita da li indisciplinarne migracije koje povezuju na prvi pogled udaljene teritorije (sa)znanja i praksi povezujući ih i okrećući ih naopačke, mogu da unaprede postojeći sistem vrednosti u zajedničkom svetu – izmeštajući ustaljena mesta govora i mišljenja, te doprinoseći tako mikro rekonfiguracijama i mikro transformacijama dominantnog sistema, a pre svega poljuljavajući dominantni koncept profesionalizacije, ekspertnog znanja i uskih hiper specijalizacija koje uvek polaze od aksioma separacije.
U razgovoru učestvuju umetnici koji se temom amaterizma bave kroz svoj rad i praksu ili koji su od profesionalnih postali amaterski umetnici: Kaya Erdinç ( Hol), Sarah Vanagt (Belgija) , Elisabetta Cuccaro (Italija), Petra Belc (Hrvatska), Bata Petrović (Srbija).
Moderacija : Ivana Momčilović, PhD In One Night (Belgija)
Za onlajn praćenje i uključivanje kliknite na Zoom Link
PhD In One Night (Doktorat za jednu noć) je međunarodna platforma za estetsku edukaciju i eksperimentisanje svih sa sedištem između Belgije, Finske, Francuske i otoka Visa. Kolektiv saradnika više od 15 godina sarađuje sa Žakom Ransijerom (Jacques Rancière) i njegovim idejama jednakosti, emancipacije i poetike znanja kroz estetiku i indisciplinarnost. Polazeći od hipoteze da je umetnost znanje, kolektiv se bavi estetskom edukacijom u različitim kontekstima (samoorganizovane grupe, osnovne i srednje škole, umetničke akademije i univerziteti) kreirajući različite metoda deljenja znanja kao kolektivne umetničke kreacije: opismenjavanje (učenje drugog jezika) izbeglica (Belgija, Srbija) kroz umetničku praksu (savremeni ples, kolaži, zvučne intervencije, kratki filmovi). Poslednji kursevi za studente različitih Akademija Umetnosti i Univerziteta u Evropi (izbor): Kurs o neobjašnjivom; Indisciplinarna simfonija; Nekorisno znanje i metoda jednakosti; Gerila Univerzitet. Poslednji projekat: Laboratorija Radikalnog Mira i Kolektivna bašta Gerilskog znanja u Oranžeriji Bierbais (Orangerie Bierebais), Belgija.
Naslovni fotogram iz filma “Erna”(1963/64/65), jugoslovenske kinoamaterke Erne Banovac, čiji je to jedini sačuvani film.