ZAŠTO UMETNIČKI RAD TREBA DA BUDE PLAĆEN I KAKO GA NAPLATITI?
Mnoga istraživanja sprovedena poslednjih decenija pokazala da je u poređenju sa ostalim umetničkim disciplinama angažman u sferi vizuelnog stvaralaštva najteže naplativ i najmanje plaćen. Dok za druge discipline postoje odavno utvrđeni tarifarnici, rad u sferi vizuelnih umetnosti je jako teško meriti jer se ne obavlja u uobičajenoj dinamici radnog vremena i odlikuje se drugim specifičnostima koje ga razlikuju od ostalih poslova. Ipak, to je rad koji na značajan način doprinosi opštem društvenom i kulturnom blagostanju, te treba da bude plaćen. U tome se slaže veliki broj međunarodnih strukovnih organizacija, koje su utvrdile da čak i u ekonomski razvijenijim zemljama tek jedan mali deo prihoda vizuelnih umetnika dolazi od prodaje dela.
Ova diskusija biće posvećena predstavljanju različitih modela preporuka za tarifiranje angažmana vizuelnih umetnika koji dolaze iz međunarodnog konteksta (Velika Britanija, Austrija, Nemačka, Kanada, Holandija, Belgija i sl.), kao i prezentaciji i diskutovanju završne verzije predloga tarifarnika prilagođenog kontekstu u Srbiji koji je izradila radna grupa Debatno-istraživačkog programa.
O ovoj temi govorićemo u subotu, 13. maja u 17 časova u umetničkom Paviljonu “Cvijeta Zuzorić” sa Sepom Ekenhauzenom (Sepp Eckenhaussen) istraživačem na Institute for Network Cultures u Holandiji.
Događaj se realizuje u okviru Prolećne izložbe ULUS-a.